joyam

8 منطقه ارزان اجاره نشینی در مشهد

8 منطقه ارزان اجاره نشینی در مشهد | جویام
۲۹ بهمن ۱۴۰۲
  • 143
این روز‌ها قیمت رهن و اجاره در ارزان‌ترین مناطق مشهد هم افزایش داشته است، اما شما هنوز هم میتوانید با توجه به بودجه و شرایط کاری خود یک خانه با قیمت خوب را در محلات ارزان قیمت مشهد برای اجاره پیدا کنید.

با توجه به افزایش تورم در همه زمینه ها قیمت رهن و اجاره خانه و آپارتمان در شهر مشهد هم افزایش داشته است. این قیمت ها در محله های مختلف با توجه به امکانات و نوع منطقه متفاوت است. بنا بر اطلاعاتی که  از خراسان نیوز به دست آورده‌ایم در این مقاله درباره محلات ارزان قیمت در مشهد صحبت می‌کنیم.

 مطالعه بیشتر: نکات مهم در فروش خانه

مناطق مختلف شهر مشهد

مناطق ارزان در مشهد 

  • شمال شرق
  • شهرک شهید رجایی
  • سیدی و شهرک ابوذر
  • بلوار توس و انتهای خواجه ربیع
  • قاسم آباد
  • الهیه
  • دلاوران و سرافرازان 
  •  حاشیه نماز

 حتما بخوانید: مقایسه محله‌های مشهد

شمال شرق 

این منطقه نیز شامل بافت های قدیمی مشهد است. در بخشی از این منطقه شامل بولوار محراب، بولوار پنج تن، طبرسی شمالی، جاده کارخانه سیمان اجاره ها ارزان تر و حدود 200 تا 400 هزار تومان است اما در مناطق مرکزی تر مانند بخشی از کوی طلاب شامل حواشی میدان عسگریه، خیابان میثم و منطقه تلگرد، قیمت ها بالاتر و بین 300 تا 600 هزار تومان است. در این مناطق، احتمال این که یک خانه نقلی ویلایی را هم بتوانید با قیمت های فوق اجاره کنید، وجود دارد.

شهرک شهید رجایی

این محله جز مناطق پر حاشیه مشهد به شمار می روند. گرچه منطقه قلعه ساختمان (شهرک شهید رجایی) دسترسی آسانی به شبکه های حمل و نقل عمومی دارد، با این حال این منطقه از جمله پایین ترین نقاط از نظر اجاره بها است. اگر چه مانند سایر مناطق، این منطقه اخیراً هم با رشد هایی مواجه شده است، اما باز گروه های با درآمد متوسط به دلیل داشتن بافت قدیمی تمایل کمتری به زندگی در این محله دارند.

 

سیدی و شهرک ابوذر

اگر در شهرک کاویان مشهد کار می‌کنید منطقه سیدی تا شهرک ابوذر می‌تواند گزینه خوبی برای اجاره خانه باشد، این مناطق جز مناطق ارزان به حساب می‌آیند، آپارتمان های این مناطق تلفیقی از نوساز و قدیمی ساز هستند؛ البته حتما به این نکته توجه داشته باشید که ساخت و ساز های بی‌ضابطه در این مناطق زیاد است، که الزاما ضوابط ساخت و ساز در آن رعایت نشده، پس ممکن است ساکن یک آپارتمان قولنامه‌ای شوید.

 

توس و خواجه ربیع

ویژگی بارز این منطقه که از حواشی بولوار توس شروع شده و بولوار کشاورز، شهرک حجت، انتهای خیام شمالی و حواشی بولوار خواجه ربیع را در بر می گیرد،آپارتمان نو ساز پیدا می‌شود. با این نکته که این آپارتمان ها به صورت وکالتی و قولنامه ای ساخته شده اند و الزاماً ضوابط فنی در آن ها رعایت نشده است. همچنین اگر در شغل های صافکاری، نقاشی خودرو، کوره های آجر پزی مشغول به کار هستید این منطقه برای شما مناسب‌تر است. محله خواجه ربیع نیز یکی از قدیمی‌ترین محلات مشهد است. اما در این منطقه هم متاسفانه امکانات رفاهی و معیشتی بسیار پایینی موجود است. در این محله نیز حضور معتادان مهاجر باعث مشکلات زیادی شده است.

 

غرب قاسم آباد

در غرب قاسم آباد آپارتمان‌های مناسب‌تری پیدا می‌شود. نرخ های این منطقه را به دو قیمت مجزا نیز می توان تقسیم بندی کرد. منطقه اول شامل شهرک کوشش و مطهری است که نرخ اجاره آپارتمان های کم متراژ در آن به 250 تا 500 هزار تومان می رسد اما منطقه دوم که شامل انتهای بولوارهای حجاب، اندیشه و امامیه است، نرخ ها مقداری بالاتر است. بدین ترتیب اجاره خانه ها از 450 هزار تومان شروع می شود. ویژگی کلی این آپارتمان ها 10 الی 15 سال ساخت بودن است.

خیابان آزاده در قاسم آباد یکی از ارزان ترین محله ها در مشهد برای خرید خانه در قاسم آباد مشهد می باشد. به دلیل این که سند شش دانگ برای خانه های این منطقه وجود ندارد، قیمت بسیار پایینی را خانه های این منطقه به خود داده اند.

 

الهیه

منطقه الهیه و مناطق هم جوار با آن در سال های اخیر رشد خوبی داشته‌اند. اگر چه ظاهراً الان مجوز ساخت آپارتمان های زیر 90 متر در آن جا صادر نمی شود، با این حال، منازل با متراژ 70 متر چند سال ساخت در آن جا وجود دارد. پایانه اتوبوسرانی الهیه در این منطقه، ارتباط شما را با پایانه های اصلی مانند پارک ملت و حتی حرم مطهر (از طریق خط ویژه) برقرار می کند. از مسیر بولوار نمایشگاه به بلوار وکیل آباد هم دسترسی به خط قطار شهری خواهید داشت. برای شاغلین در شهرک صنعتی توس هم این محدوده دسترسی خوبی را فراهم می کند.



مناطق ارزان مشهد

دلاوران و سرافرازان

این دو منطقه، متوسط قیمت فروش ملک ارزان‌تری از سایر مناطق را داراست. بافت این مناطق قدیمی است. بلوار سرافرازان از شمال به بلوار پیروزی، از جنوب به رشته کوه‌های بینالود، از شرق به بلوار دلاوران و از غرب به بلوار هاشمیه می‌رسد. سرافرازان از نظر آب و هوا و دسترسی به پارک و مناطق تفریحی بسیار عالی است.دانشگاه جامع علمی کاربردی شهرداری مشهد در حاشیه بلوار دلاوران قرار دارد.

 

هفت تیر و حاشیه نماز

ارتفاعات جنوبی مشهد به دلیل آب و هوای بهتر، از جمله مناطقی است که اخیراً مورد توجه خیلی ها قرار گرفته و اگر چه در مناطق حد فاصل بولوار پیروزی و بولوار فکوری، قیمت ها نسبتاً بالاست، اما در نقاط حاشیه ای این مناطق و نزدیک ارتفاعات، اجاره منازل اجاره ای مناسبتری را می توان پیدا کرد. انتهای سرافرازان، لادن، هفت تیر، نماز و شقایق از این قبیل نقاط به حساب می آید. هم جواری با مناطق درجه یک مشهد و نیز وجود آپارتمان های نوساز، از ویژگی های بارز این منطقه است.

 


مقالات مشابه

loading