joyam

مقایسه محله های مشهد برای خرید و یا رهن و اجاره ملک

مقایسه محله های مشهد برای خرید و یا رهن و اجاره ملک| جویام
۰۳ بهمن ۱۴۰۲
  • 607
در کلان شهر مشهد،در ابتدا در نزدیکی مناطق پر آب زندگی شکل گرفت، به عنوان مثال کوهسنگی و رودخانه الندشت (که اکنون در محله احمد آباد واقع شده است) جزو اولین نقاط پرجمعیت و مرکزی این شهر محسوب می شدند.

موقعیت مکانی و انتخاب محل زندگی افراد از گذشته تا به امروز برای همه خانواده ‌ها از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است، در گذشته های دور معیار انتخاب مکان زندگی افراد، حاصلخیزی خاک آن منطقه، وجود آب فراوان و همچنین هوای معتدل و مناسب بود، هنگامی که افراد در مناطقی با این مشخصات ساکن شدند، کم کم در این مکان آبادی به وجود آمد و با گسترده تر شدن این آبادی ها زندگی شهری پدیدار شد.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید در کلان شهر مشهد نیز در ابتدا در نزدیکی مناطق پر آب زندگی شکل گرفت، به عنوان مثال کوهسنگی و رودخانه الندشت (که اکنون در محله احمد آباد واقع شده است) جزو اولین نقاط پرجمعیت و مرکزی این شهر محسوب می شدند.

همانطور که میدانید زندگی شهرنشینی امروز مطابق با معیارهای گذشته نیست، جدا از شرایط جوی در دنیای مدرنی که در آن زندگی میکنیم در انتخاب، ما را به سمت و سوی رفاه ماشینی و ساخته دست بشر سوق میدهد و امکانات طبیعی مانند آب و هوا، خاک و آب به هیچ عنوان جایی در انتخاب محل زندگی نخواهد داشت.

مشهد شهری در خراسان رضوی و محدودۀ شرقی کشور است، مشهد شهری است که نه شلوغی پایتخت را دارد نه سکون شهرهای کوچک‌ اطراف، بلکه شهری است که راه‌های بسیاری برای پیشرفت پیش پای شما خواهد گذاشت و در عین حال امنیت و آرامش را هم برای زندگی شما به ارمغان می‌ آورد.

مشهد-جویام

معیارهای انتخاب محل زندگی در مشهد

همانطور که میدانید مشهد به پایتخت معنوی ایران شهرت دارد، یکی از معیارهای مهم افرادی که در این شهر زندگی می کنند، نزدیک بودن به حرم مطهر رضوی است، البته برای بسیاری از افراد اولویت ممکن است، میزان مدرنیته محله باشد، باید بدانید که بافت شهری محله های اطراف حرم معمولا قدیمی هستند پس اگر بدنبال آپارتمان های لوکس یا برج های لاکچری در مشهد هستید، باید به مناطق دیگر سر بزنید.

از آنجایی که مسکن یک حوزه چند بعدی است، نگرش به آن باید همه جانبه و چند بعدی باشد، با توجه به مطالعات مختلفی که در بخش‌های مختلف انجام می شود، یک رویکرد سیستماتیک و یکپارچه شامل روابط فضایی مختلف، می‌تواند در حل این مشکل مؤثرتر باشد.

 بنابراین، سیاست‌های مؤثری در زمینه مسکن برای گروه‌های کم درآمد و همچنین در ارتباط با پتانسیل شهرهای فرسوده و حاشیه‌ نشین برای اثربخشی سیستمی در نظر گرفته خواهد شد.

مشکل مسکن از نظر تقسیمات و مناطق جغرافیایی هم دارای ابعاد کلان و هم بعد میانی و محلی است، این بخش با سایر بخش‌های کروی، اجتماعی و فرهنگی نیز در هم آمیخته است، بنابراین، رویکرد پیشنهادی به موضوع باید در سطوح مختلف اتخاذ شود، در بالاترین سطح شامل اجرای سیاست های کلان به ویژه در حوزه توسعه اقتصادی است و در سطح میانی شامل سیاست های اقتصادی بازار مسکن و نظام مالی آن می شود و در سطح خرد شامل سیاست های مربوط به توسعه، شهرسازی و معماری و ساخت و ساز مسکن است.

مشهد جزو بزرگ ترین شهرهای کشور قرار دارد و به دلیل داشتن مرکز سیاسی، اداری و خدماتی با رشد روزافزون مهاجرت و توسعه روبه رشد و به دلیل شرایط توپوگرافی و محدودیت های فراوان توسعه، با افرایش قیمت زمین مواجه بوده است، و بر این اساس اقشار کم درآمد آسیب پذیرتر هستند.

پیشنهاد می کنیم اگه دنبال ملک برای خرید و یا اجاره هستید، بسپارید به ما. می گردیم، پیدا می کنیم و خبرتون می کنیم.کافیه روی دکمه زیر کلیک کنید.برام پیدا کن، خبرم کن

بهترین محله‌های مشهد از لحاظ آرام بودن

با توجه به اینکه خانه، محلی برای استراحت و به دور از تنش های و سر و صداهای روزانه است، آرام و ساکت بودن محله و همچنین موقعیت مکانی و همسایگانی که در آن محله سکونت دارید از اهمیت قابل توجهی برخوردار است، معیارهای کلی یک محله استاندارد و ساکت مواردی مانند کوچه های با عرض متوسط و دوربرگردان در انتهای کوچه ها و مرتبط بودن کوچه ها به یک دیگر نیز است.

یکی دیگر از معیار های مهم در انتخاب محل سکونت این است که تعداد واحدهای مسکونی موجود در یک کوچه نیز نباید بیش از حد معمول باشد. مواردی مثل وجود مدرسه و مسجد در آن محله نیز در شلوغی آن محله بسیار تاثیرگذار خواهد بود، این موارد به صورت کلی است و موارد استثنا نیز وجود دارد.

به عنوان مثال موقعیت محله ‌ی سجادیه که جزء محلات آرام مشهد شناخته می شود که به دور از تنش ها و سر و صداهای روزانه است و همچنین جز محلات لوکس مشهد هم نیز شناخته می شود، در این میان خیابان های ابوذر غفاری، ناصر خسرو، ملاصدرا و بابک که در محله احمدآباد مشهد قرار دارند، خیابان های معاد و عدل حد فاصل بلوار فرهنگ و بلوار وکیل آباد، بلوار باهنر و بلوار هاشمیه و هنرستان نیز مانند بلوار سجاد می توانند انتخاب های مناسبی برای محل سکونت باشند.

بهترین مناطق مشهد از لحاظ نزدیکی به مراکز خرید

برای بسیاری از افراد مخصوصا خانم ها و یا افرادی که محل کارشان آنجاست، نزدیکی به مراکز خرید یک ویژگی مهم برای خانه ای است که می خواهند در آن ساکن شوند نیز به حساب می آید، این نزدیکی می تواند در کمتر هدر رفتن زمان و انرژی برای انجام خریدهای روزانه عوامل یگر بسیار کمک کننده باشد.

البته امروزه در بسیاری از مناطق مشهد، مراکز خرید بزرگی و متعددی ایجاد شده اند تا مشهدی های عزیز کمترین مشکل را در خرید داشته باشند، با این وجود برخی محلات مشهد مانند جانباز، بلوار سجاد، بلوار احمدآباد، بلوار امامت و میدان دکتر شریعتی مشهد برای انتخاب محل زندگی بسیار مناسب هستند، در این محلات انواع بازارها ازجمله بازار پوشاک، تره بار و هایپرمارکت ها وجود دارند که می توان نیازهای خانوادها را به خوبی تامین کند.

 

بهترین مناطق مشهد برای سرمایه ‌گذاری در مسکن و زمین

با گسترش شهر مشهد، بخش های زیادی از مناطق اطراف سبب توسعه این محدوده ها نیز شده است، از این رو به سبب توسعۀ شهری مناطقی هستند که رو به رشد و در حال پیشرفت هستند و آیندۀ خوب و اتفاقات جالبی برای آن‌ها پیش‌ بینی می‌شود، به عنوان مثال مناطقی مانند گلبهار، قاسم آباد و الهیه و غیره هستند.

مناطقی مانند الهیه، خیابان هاشمیه، بلوار نماز و فکوری و بهتر از همه گلبهار در اطراف مشهد از بهترین موارد برای سرمایه‌ گذاری مسکن در مشهد هستند، خرید خانه در گلبهار، الهیه، بلوار نماز انتخاب مناسبی برای خریداران و سرمایه گذاران در مشهد نیز است.

حتما بخوانید: ارزان‌ترین مناطق مشهد برای اجاره نشینی کدام‌اند؟

 

سوالات متداول

بهترین محله‌های مشهد کدام مناطق هستند؟

محله ‌های خوب برای زندگی در مشهد زیاد هستند به این دلیل که این شهر از لحاظ وسعت بسیار وسیع هست و مناطق مختلفی در این شهر وجود دارد، اما برخی از این محلات هستند که بیشتر بین مردم محبوب شده‌اند بخاطر امکانات و موقعیت آنها مثل بلوار سجاد، بلوار وکیل آباد و هاشمیه که به عنوان بالا شهر مشهد شناخته می شوند، اما اینکه بهترین محله کدام است را دقیق نمی توان گفت زیرا هر منطقه ویژگی های مخصوص به خود را دارد.

 

بهترین محله‌های منطقۀ یک مشهد کدام مناطق است؟

منطقۀ یک مشهد جزو مناطق بالا شهر، مشهد محسوب می شود که شامل محلاتی مانند میدان استقلال، خیابان فردوسی، بلوار دانشگاه، خیابان کوهسنگی، میدان فلسطین و بلوار ملک آباد نیز هست که دارای امکانات از جمله مراکز خرید و غیره نیز هست، در بین این محلات برخی از مناطق هستند که محبوبیت بیشتری دارند و همین باعث بالا رفتن تقاضا خریداران و سرمایه گذاران نیز شده است.

 

قیمت خانه در مناطق هفت تیر، دانشجو و باهنر مشهد چقدر است؟

به تازگی شعبه‌ های جدیدی از برج‌ های مجلل مشهد در بلوار هفت تیر ساخته شده است که این موضوع تاثیر زیادی بر افزایش قیمت خانه‌ های این مناطق داشته است، در این منطقه ها، پارک، رستوران و فست فودهای زیادی ساخته شده و این بلوار را به منطقه ‌ای محبوب نزد مشهدی‌ها نیز تبدیل کرده است.


مقالات مشابه

loading