joyam

مقایسه محله های تبریز برای خرید و یا رهن و اجاره ملک

مقایسه محله های تبریز برای خرید و یا رهن و اجاره ملک| جویام
۰۶ دی ۱۴۰۲
  • 1689
با جست و جویی ساده خواهید دانست که تبریز، یکی از قطب های صنعتی و گردشگری ایران است و جزو شهر های پر جمعیت و حیاتی دسته بندی می شود، بنابراین دور از ذهن نیست که قیمت خرید یا اجاره هر متر خانه در تبریز با پایتخت برابری کند.

در این مطلب به بررسی و مقایسه محله های تبریز برای اجاره یا خرید ملک می پردازیم.

شهر تبریز همانند بسیاری از شهر ها از لحاظ جغرافیایی به سه دسته ی بالا شهر، میانه شهر، و در نهایت پایین شهر دسته بندی می شود، منطقه انتخابی شما برای رهن یا خرید ملک تا حد بسیار زیادی در میزان بودجه پرداختی تان موثر است، چرا که هر  یک از نقاط نام برده اختلاف قیمت بی سابقه ای با دیگری دارند.

تبریز - جویام

بهترین محله های تبریز

محله هایی که در خیابان های اصلی تبریز واقع شده اند و دارای قدمت بیشتری هستند، جزو بهترین محله های تبریز شناخته می شوند و البته دارای  قیمت بسیار زیادی هستند، مناطقی همچون جزیره گلی، میرداماد، ولیعصر، زعفرانیه، نوبر و غیره از این قبیل محله ها هستند.

واضح است که تمامی افراد توان و بودجه ساکن شدن در چنین محله هایی را ندارند، مناطق مسکونی میانه شهر تبریز همانند بام فرشته، فرمانداری، یاخچیان، خیابان منظریه و غیره جزو محلاتی هستند که علاوه بر داشتن موقعیت جغرافیایی مناسب، قیمت معقول تری در مقایسه با محلات بالاتر دارند.

افرادی که محدودیت های بیشتری را در تهیه بودجه خرید و اجاره را متحمل می شوند، یا به دنبال مناطق ارزان تری می گردند می توانند از محلاتی همچون امام خمینی، باغ میثم، بهار، آزادی و غیره دیدن کنند چرا که محلات نام برده جزو ارزان قیمت ترین مناطق مسکونی شهر تبریز شمرده می شوند، در ادامه این مطلب برخی محلات نام برده را مورد برسی قرار می دهیم.

پیشنهاد می کنیم اگه دنبال ملک برای خرید و یا اجاره هستید، بسپارید به ما. می گردیم، پیدا می کنیم و خبرتون می کنیم.کافیه روی دکمه زیر کلیک کنید.برام پیدا کن، خبرم کن

 

میرداماد تبریز 

همان طور که مطالب فوق ذکر شد، محله میرداماد تبریز یکی از گران قیمت ترین مناطق آن است که از لحاظ جغرافیایی به محله زعفرانیه بسیار نزدیک است، مناطق جنوب شرقی تبریز یکی از بهترین نقاط برای خرید یا اجاره خانه است، زعفرانیه و میرداماد نیز در این مناطق واقع شده اند.

قدمت خانه های تبریز، از جمله معیار هایی است که در کاهش یا افزایش قیمت خرید و فروش آن نقش پر رنگی دارد، قدمت حدودی برخی از خانه های تبریز 50 الی 60 سال محاسبه می شوند که در نوع خود بی نظیر اند.

وجود امکانات اضافی در نزدیکی محله زعفرانیه، افراد مختلف را برای ساکن شدن در این نقاط مطمئن تر می کند وجود درمانگاه با دسترسی های کافی، از جمله امکانات آن است.

محله ولیعصر تبریز 

یکی از خصوصیات قابل توجه محله ولیعصر تبریز، ساخت خانه هایی با متراژ بالا است، این منطقه از لحاظ موقعیت مکانی به سه دسته ی شمالی، جنوبی و مرکزی تقسیم بندی می شود، خانه های واقع در منطقه شمالی محله ولیعصر گران تر، و مناطق موجود در مرکز و جنوب ولیعصر دارای قیمت کمتری هستند.

تبریز- جویام

محله ائل گلی تبریز 

یکی دیگر از مناطقی که از نظر عموم مردم به عنوان بهترین و گران قیمت ترین محله مسکونی شهر تبریز عنوان شده است، محله ائل گلی تبریز است، این محله در گذشته به عنوان یک روستا در تبریز رشد یافت و در پی گسترش های پی در پی، به یکی از بهترین محله های آن تبدیل شد.

یکی از مزیت های قابل توجه این محله به نسبت سایرین، آب و هوای فوق العاده آن است، همان طور که به آن اشاره شد این محله پیش از آن به عنوان یک روستا شناخته شده بود بنابراین وجود آب و هوای مناسب در آن دور از ذهن نیست.

با کمی دقت به مطالب عنوان شده خواهید دانست که عمده محله هایی که از لحاظ امکانات،‌موقعیت جغرافیایی و قیمت در سطح بالا تری به نسبت سایرین قرار دارند، در مناطقی همچون شمال و شرق شهر تبریز جای گرفته اند.

محلات متوسط شهر تبریز

برخی از محلاتی که در مناطق میانه تبریز قرار گرفته اند علاوه بر داشتن امکانات و مزیت های قابل توجه، دارای قیمت منصفانه تری نیز هستند، آبرسان ، یاغچیان ، بام فرشته ، استانداری، و غیره از جمله شناخته شده ترین آنها هستند.

افرادی که در این محلات ساکن می شوند علاوه بر برخوردی از محل سکونتی مناسب، با در دست داشتن امکانات رفاهی مناسب می توانند به راحتی به عمده فعالیت های رفاهی خود بپردازند، وجود امکانات حمل و نقل جمعی نیز ویژگی مثبتی است که ساکنین این مناطق از آن برخوردار اند و با راحتی بیشتری می توانند نسبت به جا به جایی های کوتاه مدت اقدام کنند.

 

ارزان ترین محله های تبریز

اگر بودجه فعلی شما به حدی نیست که بتوانید در یکی از دو بخش نام برده ساکن شوید، می توانید با در دست داشتن حد منصفانه از بودجه در محله های ارزان قیمت شهر تبریز ساکن شوید، ارزان ترین محله های تبریز عبارت است از باغ میثم، امام خمینی، بهار، حافظ و اندیشه

این محلات بیشتر در بخش های جنوب و غرب تبریز یافت می شوند، با این حال ارزان قیمت ترین محلات مسکونی از بین مناطق نام برده اندیشه و سهند هستند که فاصله قابل توجهی تا مرکز شهر را دارند اما از لحاظ آب و هوا بی نظیر اند و خرید و اجاره منزل در این مناطق بسیار به صرفه است.

بر خلاف آنچه که گفته شد، محله اندیشه به علت داشتن مشخصه هایی همچون جمعیت بسیار زیاد، تراکم بیش از حد، ترافیک بیشتری در این محله حاکم است و وجود کارخانه ها و میدان های تره بار میزان آلودگی هوای آن را بیش از پیش تشدید می ‌می کنند.

 

قیمت خانه در تبریز

این استان همیشه جزو شهر هایی بوده که مبلغ بالایی را برای خرید، اجاره و سکونت نیازمند است، البته که قیمت خانه در تبریز همانند بسیاری از شهر های دیگر مانند تهران بر اساس منطقه ی مسکونی سنجیده می شود.

با یک پرس و جوی ساده خواهید فهمید که قیمت املاک مسکونی تبریز در بسیاری از موارد همانند پایتخت است و از لحاظ مشخصه هایی همچون معماری، امکانات رفاهی، تجهیزات بهداشتی و درمانی، فضای سبز و غیره با تهران برابری می کند.

سوالات متداول

خرید خانه از کدام مناطق موجب سود بیشتر می شود؟

با نگاهی کلی می توان گفت قیمت اماکن مسکونی ای که در محله های شمالی تبریز قرار دارند بیش از سایر نقاط افزایش دارد که همین امر در مواردی خاص می تواند سبب سود آوری باشد.

 

معقول ترین محلات برای خرید و اجاره خانه کدام است؟

با توجه به اینکه خانه های موجود در محله های شمالی، دارای قیمت بسیار بالا و امکانات زیادی هستند و خانه های محلات پایین شهر  دارای امکانات اندک و قیمت مناسبی هستند، می توان گفت که معقول ترین انتخاب خرید از مناطق میانه است چرا که علاوه بر امکانات معقول قیمت منصفانه ای نیز دارد.

 

چگونه می توانیم نسبت به انتخاب مد نظر خود اطمینان حاصل کنیم؟

معیار های متعددی برای سنجش خانه، محله و یا موقعیت جغرافیایی وجود دارد و نمی توان تنها یک قانون را به آن اختصاص داد، با مراجعه به کارشناسان خبره در این زمینه می توانید نسبت به صحت انتخاب تان اطمینان حاصل کنید. ضمناً می توانید قبل از خرید مقاله  11 نکته مهم قبل از خرید را نیز مطالعه نمایید.


مقالات مشابه

loading