joyam

مقایسه محله های اصفهان برای خرید و یا رهن و اجاره ملک

مقایسه محله های اصفهان برای خرید و یا رهن و اجاره ملک| جویام
۰۶ دی ۱۴۰۲
  • 284
اگر قصد سفر به جاده ابریشم و دیدن شگفتی‌های شرق جهان را دارید، حتماً در مورد اصفهان شنیده‌اید، این شهر زمانی پایتخت ایران بوده و امروزه مرکز هنر و فرهنگ ایران است.

اصفهان به طور خاص در زمان سلسله صفویه قدرت یافت، پیش از آن این شهر اصفهان نام داشت، این نام به دلیل وجود ملتی به نام سپاهیان بر این سرزمین نهاده شد، اصفهان دارای آب‌وهوای نیمه‌خشک و دمای گرم است، اما این گروه به دلیل دشت‌های حاصلخیز در مجاورت رودخانه زاینده‌رود این سرزمین را انتخاب کردند.

در طول 150 سال در سلسله صفویه پیشرفت‌های بسیاری در این قسمت از ایران صورت گرفت، این شهر در زمان خود یکی از وسیع‌ترین شهرهای ایران بوده است، امروزه این شهر مکانی شلوغ با جاذبه‌های بی‌شمار است و انتخاب بین بسیاری از سایت‌ها با پیشینه تاریخی غنی دشوار است.

شیرینی گویش اصفهانی‌ها شما را به دیدن مکان‌های گردشگری بی‌نظیرش دعوت می‌کند، سی و سه پل، پل خواجو، مسجد شیخ لطف‌الله، کاخ چهل‌ستون، کاخ هشت‌بهشت، عمارت عالی قاپو و بسیاری مکان‌های دیگر که می‌توانید از زیبایی‌های این شهر دیدن کنید و لذت ببرید.

از برجسته‌ترین مکان‌های اصفهان می‌توان به مهرآباد، شیخ صدوق، میرزا طاهر، اردیبهشت، چهارباغ، مشتاق و غیره اشاره کرد.

اصفهان - جویام

مرداویج 

این منطقه در ضلع جنوبی اصفهان و منطقه ششم شهر است. نام این منطقه از مرداویج مؤسس سلسله زیاریان گرفته شده است، این منطقه در میان انتخاب‌های برتر جوانان است.

رستوران‌ها و غذاخوری‌های لوکس زیادی در این قسمت از اصفهان وجود دارد، بخش مرکزی این خیابان برج است، مرکز تجاری ارمغان یکی از برترین مراکز تجاری در این نقطه از اصفهان است که بسیاری را به خود جذب می‌کند، Mardavij دارای امکانات رفاهی بسیار خوبی است، به‌عنوان‌مثال پارک عمومی مرداویج یک مکان تمام‌وقت برای مردم محلی این شهر است.

این منطقه به‌خصوص در تعطیلات آخر هفته و روزهای تعطیل زندگی دیگری دارد، همان‌طور که خیلی‌ها در این قسمت از اصفهان وقت می‌گذرانند، اتمسفر پر شوری را می‌بینید.

مهرآباد 

پدیده آپارتمان‌های لوکس در منطقه مهرآباد اصفهان فشرده شده است، بیش از نیمی از سرمایه‌گذاری بالا در املاک در این منطقه از اصفهان بوده و رتبۀ برتر سرمایه‌گذاری املاک در این منطقۀ اصفهان است، آنچه را که در این قسمت از شهر انتخاب می‌کنید، در کل می‌تواند برای شما پرهزینه باشد.

میرزا طاهر 

در منطقه میرزا طاهر، همزیستی دوستانه‌ای بین آپارتمان‌های معمولی و ساخت‌وسازهای مجلل برقرار است، مکان‌های مسکونی بسیار مطلوب اصفهان در منطقه میرزا طاهر یافت می‌شود، اگرچه گزینه‌های مجلل زیادی در میرزا طاهر وجود دارد، اما به‌راحتی قیمت اقامت در این قسمت را به خطر می‌اندازد.

اردیبهشت 

خیابان اردیبهشت دارای دو بخش شمالی و جنوبی است، می‌توانید در این محیط مرفه تعدادی خانه را ببینید که با قیمت متوسط به فروش می‌رسد.

این قسمت از اصفهان از خیابان شهید بهشتی سمت چپ شروع و به خیابان پاسداران ختم می‌شود، باغ هشت‌بهشت یکی از (چشم نوازترین) نقاط اصفهان است که دقیقاً در شمال این پهنه قرار دارد و در جنوب دهستان اردیبهشت با رودخانه زاینده‌رود مجاورت دارد، این خیابان محل بسیاری از رستوران‌های شیک و سفره‌خانه‌های سنتی است، یکی از بهترین رستوران‌های شهرزاد دقیقاً در همین منطقه است، امکانات تفریحی و حمل و نقل عمومی در این نقطه از اصفهان بسیار مطلوب است.

اصفهان - جویام

چهارباغ 

این منطقه دقیقاً در کنار رودخانه زاینده‌رود واقع شده است و به دلیل موقعیت خاص خود قطعاً پتانسیل این را داشت که خود را در زمره مناطق بسیار مطلوب قرار دهد.

در بخش جنوبی و مرکزی رودخانه زاینده‌رود، بخش چهارباغ قرار دارد. این پهنه در جنوب 33 پل، یکی از شناخته‌شده‌ترین نمادهای اصفهان است.

امکانات عمومی، در این منطقه بزرگ مسکونی برای ساکنان حال و آینده و بازدیدکنندگان گاه‌به‌گاه وجود دارد، یکی از بهترین ویژگی‌های چهارباغ، سیستم حمل‌ونقل عمومی آن است، با استفاده از مترو یا اتوبوس به‌راحتی می‌توانید مسیر خود را طی کنید، نزدیک‌ترین ایستگاه مترو در چهارباغ، متروی سی و سه پل است که به شما امکان دسترسی به اکثر نقاط این شهر را می‌دهد.

مشتاق 

شما می‌توانید آپارتمان‌های لوکس را در اول مشتاق تا سوم مشتاق پیدا کنید، این محله از محله‌های دیگری است که در مجاورت زاینده‌رود قرار دارد. این موقعیت جغرافیایی بر زیبایی اطراف این محله افزوده است، آپارتمان‌های زیادی در این قسمت از اصفهان وجود دارد که چشم‌اندازی به این رودخانه دارند.

حداقل استانداردها برای یک ساختمان در این قسمت از شهر عبارت‌اند از: روف‌گاردن، لابی مجلل، سالن تناسب‌اندام، سالن کنفرانس و بسیاری موارد دیگر که مطابق میل علاقه‌مندان به تجمل است، حداقل اندازه‌گیری برای یک آپارتمان در این قسمت از 150 مترمربع شروع می‌شود، اگر به دنبال جدیدترین روندهای معماری هستید، برای شروع، این بخش از اصفهان یک مکان عالی است.

پیشنهاد می کنیم اگه دنبال ملک برای خرید و یا اجاره هستید، بسپارید به ما. می گردیم، پیدا می کنیم و خبرتون می کنیم.کافیه روی دکمه زیر کلیک کنید.برام پیدا کن، خبرم کن

 

اجارۀ مسکن در نقاط مختلف اصفهان

باتوجه‌به آگهی‌های سایت جویام در نیازمندی‌های مسکن اصفهان و حومه، طی 10 روز گذشته (1401/09/05)، فهرستی از میانگین اجاره‌بهای آپارتمان‌های مسکونی در برخی محله‌های اصفهان و حومه به‌دست‌آمده است.

بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده میانگین اجاره‌بها در فولادشهر 1.8 میلیون تومان در ماه است، همچنین یکی دیگر از مکان‌های ارزان اصفهان برای اجاره شهر جدید بهارستان با متوسط سه و میلیون تومان اجاره است.

محله‌ها و تالارهای خوش‌آب‌وهوا با میانگین اجاره ماهانه 4.4 و 4.9 میلیون تومان به ثبت رسیده‌اند، محلۀ جابر انصاری با 5 میلیون تومان اجاره ماهانه بیشترین میانگین اجاره ماهانه را در بین محله‌های اصفهان دارد.

طبق آگهی‌های جویام، محلۀ اشراق و بزرگمهر متوسط اجاره‌بها .4.5. میلیون تومان است.

متوسط اجاره‌بها در نقاط مختلف اصفهان طبق آگهی‌های جویام، برای یک آپارتمان 80 متری 4.2 میلیون تومان است.

توجه داشته باشید که اطلاعات به‌دست‌آمده در جدول زیر بر اساس میانگین قیمت آگهی‌های ثبت شده در سایت جویام بوده و محله‌هایی که بیشترین تعداد آگهی را داشته‌اند ذکر شده است.

در اینجا ممکن است هنگام خرید یا اجاره برای هرکسی سؤالاتی پیش بیاید، از جمله: سؤالات متداول اجاره یا خرید مسکن در محله‌های اصفهان

 

سوالات متداول

فاصلۀ مسکن موردنظر تا رودخانه چه تأثیری بر قیمت آن دارد؟

 در کل باید گفت خانه‌هایی که در حاشیه زاینده‌رود و متعلق به جنوب شهر هستند قیمت بالاتری دارند، البته دراین‌بین مناطقی که دارای امکانات رفاهی بیشتری مثل، امکانات توریستی، تاریخی، طبیعی و غیره هستند از نظر قیمت و اجاره‌بها  بالاتر از سایر مناطق هستند و میانگین قیمت حدود متری 70 میلیون تومان است.

برای مثال در محله‌های بیشه حبیب، مشتاق و آبشار که در حاشیه رودخانه قرار دارند، از حداقل قیمت 50 میلیون تومان شروع شده و قیمت محله‌های درجه یک و ساختمان‌های سوپر لاکچری این مناطق گاهی تا متری 90 میلیون تومان هم می‌رسد.

 

تفاوت قیمت مسکن بین محله‌های شمال شهر و جنوب شهر اصفهان؟

در اصفهان برعکس کلان‌شهر تهران خانه‌های جنوب شهر از شمال شهر گران‌تر هستند، برای مثال بر اساس آخرین بررسی کارشناسان در تاریخ 20 تیر 1401 قیمت هر متر آپارتمان نو ساخت در شمال شهر اصفهان و در خیابان رباط سوم (علم‌الهدی) حدود متری 24 میلیون تومان است.

در برخی از محله‌های شهر اصفهان که از دیرباز جز نقاط خوب و مطرح محسوب می‌شوند، مانند محله عباس‌آباد، قیمت آپارتمان نوساز در نقطه درجه یک به حدود متری 80 میلیون تومان هم می‌رسد.

تأثیر مشکلات و میزان نیاز ملک به تعمیرات احتمالی بر قیمت ملک؟

فرسودگی تأسیسات داخلی یک آپارتمان که تعویض آن در بازار فعلی ده‌ها میلیون تومان هزینه در برخواهد داشت و یا نشست فونداسیون ساختمان و حتی موارد حقوقی مثل مشاع بودن پارکینگ آپارتمان و مواردی ازاین‌قبیل را فقط یک کارشناس خبره و با تجهیزات تخصصی می‌تواند کشف کند و برای افراد غیرمتخصص ملموس نخواهد بود و نکته جالب این است که این موارد در قیمت‌گذاری خانه بسیار مؤثر هستند.

با کمک متخصصان ساخت و مشاوران املاک می‌توانید از مشکلات فنی و حقوقی طی گزارشی کتبی مطلع شوید و همچنین یک برآورد از میزان تعمیرات احتمالی و قیمت دقیق ملک را متوجه شوید.


مقالات مشابه

loading