joyam

ارزان‌ترین مناطق تهران برای اجاره نشینی کدام‌اند؟

ارزان‌ترین مناطق تهران برای اجاره نشینی کدام‌اند؟| جویام
۲۴ دی ۱۴۰۲
  • 321
ارزان‌ترین مناطق تهران برای اجاره خانه شامل مناطق جنوب و جنوب شرقی تهران است که هر کدام از آنها مزایا و معایب خود را دارد. در حال حاضر قیمت اجاره خانه‌ها در بعضی از مناطق جنوبی تهران شبیه به شهر های اطراف تهران است پس حتما با کمی جستجو میتوانید خانه مورد نظر خود را با قیمت مناسب در این مناطق پیدا کنید.

افزایش قیمت خانه در سال‌های اخیر باعث کاهش خرید خانه و افزایش اجاره نشینی در مناطق ارزان‌تر شده است.

تهران شهر خوشایندی برای اجاره نشین ها نیست از این رو بیشتر افراد دنبال مناطقی هستند که خانه های ارزان تری برای اجاره داشته باشد.

در حال حاضر قیمت اجاره  خانه‌ها در بعضی از مناطق جنوبی تهران  شبیه به شهر های اطراف تهران است پس حتما  با کمی جستجو میتوانید خانه مورد نظر خود را با قیمت مناسب در این مناطق پیدا کنید.

مناطق 15، 16، 17، 18، 19 و 20 به عنوان ارزان ترین مناطق تهران برای اجاره خانه و خرید شناخته شده اند. در ادامه در مورد موقعیت های جغرافیایی و حتی آمار جمعیتی این مناطق توضیحاتی ارائه خواهیم داد. هر کدام از این مناطق خود شامل محله هایی می شوند که تفاوت هایی با یکدیگر دارند.

حتما بخوانید: مقایسه محله‌های تهران برای اجاره خانه

منطقه 15 تهران؛ از ارزان ترین مناطق تهران برای اجاره خانه

این منطقه از نظر موقعیت جغرافیایی در جنوب شرق تهران قرار گرفته است. می توان منطقه 15 را از جمله مناطقی دانست که در سال های اخیر از نظر بافت شهری پیشرفت و رشد خوبی داشته است. طبق آمارگیری انجام شده در اوایل دهه 90 این منطقه جمعیتی معادل 638،740 نفر دارد. این منطقه تقریبا دسترسی راحت و سریعی به نقاط مختلف تهران دارد. شهرک های مسکونی و تعدد فضا های سبز و بوستان ها نیز از امکانات این منطقه محسوب می شوند. از جمله محله های مهم در منطقه 15 تهران می توان به افسریه، بیسیم، کیانشهر، شهرک مسعودیه و … اشاره کرد.

 

منطقه 15 تهران

 

افسریه

افسریه را می توان از محله های نسبتا قدیمی و البته نظامی نشین منطقه 15 محسوب کرد. می توان گفت به دلیل وجود سازمان های نظامی در این منطقه، افسریه دارای امنیت بیشتری است. این منطقه در جنوب شرقی تهران واقع شده است که از قسمت غرب به بزرگراه بسیج، از شرق و شمال به قصر فیروزه و جنوب به بلوار خاتم و شهرک والفجر محدود است.

بیسیم

بیسیم از دیگر مناطق جنوب تهران است. بیسیم را می توان از ارزان ترین مناطق تهران برای اجاره خانه محسوب کرد. شاید با خود فکر کنید که چرا نام این محله به نام بیسیم نامگذاری شده است؟ در سال های بسیار دور اولین دکل مخابراتی شهر تهران را در این منطقه نصب کرده اند که همین کار باعث شده است که این منطقه به نام بیسیم شناخته شود. این منطقه در سال های اخیر به عنوان مناطق شهری شناخته شده است و این موضوع به دلیل شلوغی شهر تهران و ازدحام جمعیت است. بیسیم از شمال به خیابان حصاری و محله طیب محدود می شود و همچنین از غرب به 17 شهریور و از شرق به خیابان انور زاده و از جنوب به بزرگراه بعثت.

کیانشهر

کیانشهر که شامل دو بخش شمالی و جنوبی است، یکی از ارزان ترین مناطق تهران برای اجاره خانه است. یکی از مترو های جنوب شهر تهران به نام متروی کیانشهر است. این منطقه محبوبیت خاصی دارد.
از دیگر محله های منطقه 15 که به عنوان ارزان ترین مناطق تهران برای اجاره خانه شناخته می شود، شهرک مسعودیه است که بعد از انقلاب به عنوان یکی از مناطق مسکونی شناخته شده است.

 

منطقه ۱۶ شهرداری تهران

منطقه ۱۶ تهران، یکی از مناطق شهری در تهران است که بیشترین محله های آن قدیمی هستند. جمعیت این منطقه بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ حدود ۲۷۹ هزار نفر گزارش شده است. بیشتر محله های این منطقه از بافت قدیمی برخوردار است. 

یکی از معروف و محبوب ترین و البته گرون ترین محله در منطقه ۱۶، محله نازی آباد است. این محله به نسبت سایر محله ها از بافت شهری جدیدی برخوردار است و امکانات رفاهی بیشتری در آن دیده می شود.

 

منطقه ۱۶

 

خزانه

یکی از اصلی ترین علت های افزایش جمعیت در این محله، احداث کارخانه های روغن نباتی قو و چیت سازی و ... است. که باعث تجمع کارگران و ساکن شدن آن ها در این محله شده است.

یاخچی آباد

محله یاخچی‌ آباد در جنوب غربی منطقه ۱۶ تهران قرار دارد. بیشتر ساکنین این محله ترک زبان هستند. فضای زیادی از این منطقه را بوستان ها و درختان سرسبز تشکیل داده اند. محله های شهرک بعثت، شهرک وصال و چهارصد دستگاه از زیر مجموعه های این محله محسوب می شود.

علی آباد

محله علی آباد یکی از محله های قدیمی تهران است که بعد از نازی آباد بیشترین تراکم جمعیت را دارد. این محله از دو بخش علی آباد شمالی و علی آباد جنوبی تقسیم شده است. بافت شهری این محله بسیار قدیمی و فرسوده است. خط راه آهن تهران – جنوب از قسمت غربی این محله عبور می کند.

 

منطقه ۱۷ شهرداری تهران

منطقه ۱۷ دارای ۳ ناحیه و ۱۸ محله است. این منطقه دارای بافت شهری و مسکونی نامنظمی است و بخش زیادی از آن فرسوده می باشد. منطقه ۱۷ بعد از منطقه ۱۰، کوچیکترین منطقه محسوب می شود.  

آذری

یکی از معروف ترین محله های منطقه ۱۷ ، محله آذری است که از سمت شمال به خیابان ۴۵ متری زرند، از سمت جنوب به راه آهن و از سمت شرق به خیابان لقمان حکیم و از غرب به بزرگراه آیت الله سعیدی محدود می شود.

امام زاده حسن

محله امام زاده حسن، یکی از محله های مهم اقتصادی و مذهبی در این منطقه است. وجود مراکز تجاری و امام زاده حسن باعث شده این محله روزانه جمعیت زیادی جذب کند و به یکی از محله های محبوب این منطقه تبدیل شود.

منطقه ۱۸ شهرداری تهران

منطقه ۱۸ تهران در سال ۱۳۵۹ به‌عنوان منطقه جدیدی به شهر تهران الحاق شد. این منطقه در جنوب غربی پایتخت قرار دارد. هسته اولیه این منطقه روستای یافت‌آباد بود که با گسترش مهاجرت، توسعه و رشد پیدا کرد و کاربری‌های آن از کشاورزی به شهری رسید. با عبور خط آهن تهران- تبریز از شمال منطقه و انفصال از بافت تهران مورد بی‌توجهی طرح جامع اولیه شهر تهران قرار گرفت و نقش حاشیه‌ای به آن داد.

اگر اهل خرید و گردش در بازار هستید حتما سری به بازار مبل یافت‌ آباد بزنید. بی‌شک یکی از مشهورترین جاذبه‌های این منطقه بازار و کارگاه‌های مبل آن است. آن دسته از اهالی که اهل زیارتند، می‌دانند که زیارت امامزاده زید خالی از لطف نیست. این منطقه برای آن دسته که اهل تاریخ و دیدن آثار تاریخی هستند نیز یخچال ترشنبه را از دوران صفوی در دل خود دارد. طبیعت‌گردان هم دست‌خالی نخواهند ماند.

شهرک ولیعصر

شهرک ولیعصر، بزرگترین شهرک این منطقه است که علاوه بر آپارتمان های مسکونی، کارگاه های نجاری بسیاری هم در آن وجود دارد. این شهرک دارای پارک و بوستان های بسیار زیادی است. این شهرک به دلیل وجود کارگاه های چوبی از محله های مهم تهران به لحاظ تجاری و اقتصادی محسوب می شود.

شاد آباد

محله شاد آباد در گذشته جزو اراضی کشاورزی و باغ های اطراف یافت آباد بوده که با گذشت زمان و افزایش جمعیت بافت شهری و مسکونی به خود گرفته. این محله دسترسی بسیار خوبی به سایر نقاط شهر دارد. از معایب اصلی و مهم آن می توان به آلودگی هوا اشاره کرد. آلودگی هوای این منطقه ناشی از وجود کارخانه ها و کارگاه های صنعتی است.

 مطالعه بیشتر: نحوه اجاره خانه 

منطقه ۱۹ شهرداری تهران

منطقه ۱۹ که یکی از مناطق قدیمی تهران است در جنوب شهر و در نزدیکی منطقه ۱۶ و ۱۷ و ۱۸ قرار گرفته است. قیمت اجاره و یا خرید آپارتمان در این منطقه متفاوت است اما در کل می توان گفت که سطح قیمت های آن در مقایسه به نسبت سایر مناطق بسیار کم تر است. منطقه ۱۹، ۵ ناحیه و ۱۳ محله دارد

مهم‌ترین داشته‌های منطقه ۱۹ را می‌توان بوستان ولایت، حرم مطهر امام، بهشت‌زهرا و بازار بزرگ میوه و تره‌بار تهران دانست. همه این موارد، مورد مراجعه بخش زیادی از شهروندان تهرانی هستند و به همین دلیل ناچارند که از این منطقه عبور کنند یا به این منطقه سفر کنند. به دلیل گسترش شبکه مترو به این منطقه، رفت‌وآمد به این بازارچه و دیگر نقاط سیاحتی و گردشگری این منطقه بیشتر شده است.

نعمت آباد

این محله یکی از قدیمی ترین محله های این منطقه است که قدمت آن به ۴ قرن قبل باز می گردد. بیشتر زمین های این ناحیه کشاورزی بوده و قنات های بسیاری در آن وجود داشته. سرسبزی و وجود همین زمین های زراعتی باعث شد که نام این محله را نعمت آباد انتخاب کنند. وجود خط مترو یکی دیگه از ویژگی های مثبت این منطقه است که ارزش آن را دو برابر کرده است.

خانی آباد

بزرگراه تندگویان این محله را به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم کرده است. بیشتر بافت این محله نوسازی شده و نظم خاصی در آن به چشم می خورد. این محله به نسبت سایر محله های منطقه ۱۹ ، طرفدارهای بسیاری دارد.

عبدل آباد

در محله عبدل آباد علاوه بر این که خانه های ارزان قیمت وجود دارد، انواع اجناس با قیمت های مناسب هم در آن دیده می شود. علت اصلی معروفیت این محله بیشتر بازار و مراکز خرید آن است. از مهم ترین بازارهای این محله می توان به بازار پوشاک، مبل و لوازم چوبی، پارچه و پرده اشاره کرد.

منطقه ۲۰ شهرداری تهران

یکی از مناطق بسیار قدیمی تهران که قدمتی چندین هزار ساله دارد، منطقه ۲۰ است. بافت مسکونی و شهری این ناحیه قدیمی و سنتی می باشد و به دلیل بارگاه حضرت شاه عبدالعظیم فضای این منطقه مذهبی است.

 

منطقه ۲۰ شهرداری تهران

 

از جمله ارزان ترین مناطق تهران برای اجاره خانه می توان منطقه 20 را نام برد. این منطقه قدیمی را با محله هایی به نام صفاییه، جوانمرد قصاب، ظهیر آباد و اقدسیه شهر ری می شناسند. این منطقه را به دلیل وجود ضریح مطهر شاه عبدالعظیم به عنوان یک منطقه سنتی و البته مذهبی یاد می کنند. از مزیت های این منطقه می توان به ایستگاه های متعدد اتوبوس، بی آر تی و مترو اشاره کرد.

 

پیدا کردن خانه ارزان در شهر تهران کار آسانی نیست اما غیر ممکن هم نیست راه های پیدا کردن خانه زیاد است،ثبت نام در سایت جویام میتواند کمک کننده باشد،شما باید منطقه مورد نظر و شرایط خودتان را اعلام کنید تا این سایت در کمترین زمان بهترین گزینه را پیدا کند و در اولین فرصت به شما خبر بدهد.


مقالات مشابه

loading